کد مطلب ۱-۱۴۰۲/۱۲/۰۴
⏮ تبریز، نَفَس ایران ⏭
✍️قاسم محمودی
کارگاه آموزشی ویژه موسسان و مدیران مدارس غیردولتی با موضوع«مدارس یادگیرنده» با حضور مغتنم :
دکتر محمدرضا سرکارآرانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه ناگویای ژاپن و
استاد محرم نقی زاده؛ مترجم کتاب مدارس یادگیرنده
با حضور بیش از ۶۰ نفر از موسسان و مدیران مدارس غیردولتی مشکاة، امین، نیک اندیشان، رهنمون، برهان، نابغه، دانش جا، شایستگان علم، ادیبان، رشد، اشرفی، امامت، اندیشمندان سعدی، مجد، بزرگمهر، شفق مهر، غزال، پیشرو دانش، پیشگامان تکنولوژی، شکوفه های دانش، شایستگان گونئی، علوی، فرادانش، فرهنگ، گلهای بهشت، گلستان شقایق، مشاهیر، مشکات، منظومه خرد، نوبل، ندای علم، مادر، نور ارم، ابتکار علم، وصال، نیک دخت، نیلی، باغ شادونه،ایران زمین و ... از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و میهمانان ویژه از استان قم با پیش مطالعه کتاب«مدارس یادگیرنده، روز پنجشنبه مورخه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ لغایت ۱۸ در باشگاه فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید.
♻️کلید واژه های مهمی که در این جلسه از زبان اساتید بیان و مورد بحث قرار گرفت:
🔸نقشه مهم است یا کروکی؟
🔸کشیدن کروکی را از کجا شروع کنیم؟
🔸چشم انداز یا ماموریت؟
🔸نظر و عمل
🔸سر و دل
🔸مدرسه محل قرار اجتماعی
🔸معلم یا معلمی؟
🔸کلمه طیبه ۵۰ دقیقه کلاس درس
🔸اهان های دانش آموزان یا معلم ؟!
🔸درس پژوهی در ژاپن فرهنگ آن مدرسه
🔸ابزار کیفیت یا کیفیت؟!
🔸گره زدن شرق(درس پژوهی) به غرب(مدارس یادگیرنده)
🔸کلاس را در چه جهانی اداره می کنیم؟(جهان استدلال ، جملات کوتاه، شعر، توصیف ، ضرب المثل، مثال، ... کدامیک؟!)
🔸ابزار، روش و تئوری قابل اقتباس ولی رویکرد، مخصوص مدرسه خودتان
🔸تئوری و تئاتر و ارتباط آنان با هم؟
🔸علم را از آن خود کردن
🔸درس پژوهی فرهنگ مدارس ژاپن
🔸دانش افزایی!!!!
🔸خواندن کتاب سخت است یا نوشتن آن؟
🔸 دیدن فیلم سخت است یا ساختن فیلم؟
🔸گفتمان یا نزاع ؟
🔸سطح نزاع(کجا ایستاده ایم؟!)
🔸سطح نزاع همگانی
🔸چه کسی سهم بیشتر در تبیین سطح نزاع دارد؟
🔸چه چیزی ارزش آموختن دارد؟
🔸تکلیف مدار یا حق مدار؟
🔸سطح نزاع مدرسه شما چیست؟
🔸آرایش و پیرایش کدامیک؟
🔸 مدرسه زنده و عوامل آن
🔸از ابزار و روش به استدلال یا بالعکس ؟
🔸پیوند شرق و غرب در پداگوژی
🔸مدارس یادگیرنده
🔸هر جا یادگیری اتفاق می افتد آنجا مدرسه است و بالعکس
🔸 قابلیت های فردی
🔸مدل های ذهنی
🔸نردبان استنباط
🔸یادگیری تیمی
🔸چشم انداز مشترک
🔸تفکر سیستمی
🔸 گفتگوی سازنده
🔸فهم و مدیریت پیچدگی
🔸ذهن پیچیده ، فهم پیچیده در جهان پیچیده
🔸توسعه فردی سخت است یا توسعه سازمانی ؟
🔸ارتباط سیستم آموزشی با سیستم مدیریتی در سازمان ها و جامعه
🔸باز تعریف نقش مدرسه در عصر جدید با نسل جدید
🔸چه کار نکنیم؟
🔸تمنای یادگیری
🔸هوش مصنوعی در آموزش
🔸یاددهی یا یادگیری، کدامیک؟
🔸یادگیری مادام العمر
🔸پیش فرض های منطقی و اخلاقی درس پژوهی
🔸طرح سئوال سخت است یا جواب به سئوال؟
🔸و...
در پایان جا دارد تشکر قلبی خودم و همکاران عزیز را از شما بزرگواران داشته باشم👇
📌 از اندیشمند فرزانه جناب آقای دکتر_سرکارآرانی که رنج_یاددهی را برای رنج یادگیری دوستان، که با شوق_یادگیری و در تمنای_یادگیری و در ضیافت_یادگیری در جمع مدارس_یادگیرنده هستند، حضور پیدا کرده اند
📌 از استاد نقی زاده بزرگوار که ماه فروزان همیشگی این جمع بوده، هست و خواهد بود که زحمت هماهنگی حضور استاد سرکارآرانی را در استان مان فراهم کردند.
📌از مدیر کل محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر_سعادتی، معاونین محترم آقایان دکتر_اکرمی و دکتر_اکبری،... و مشاور اجرایی مدیرکل #جناب_آقای_کمره_ای به سبب همکاری و ایجاد فرصت یادگیری در قالب کارگاه های آموزشی درس_پژوهی و مدارس_یادگیرنده برای:
🔸 سرگروه های آموزشی ابتدایی استان(حدود ۴۵۰ نفر) در روز چهارشنبه ۲ اسفند
🔸 سرگروه های آموزشی متوسطه اول و دوم(حدود۷۰۰نفر) در روز پنجشنبه ۳ اسفند
🔸 معاونین اداره کل، روسا و معاونین آموزشی مناطق و نواحی استان و اساتید دانشگاه فرهنگیان
🔸و همکاری با مدیران و موسسان مدارس غیردولتی عضو مدارس یادگیرنده آذربایجان
🔸به اشتراک_گذاری کارگاه ها از طریق لایو شبکه شاد( بصورت کشوری)، که تا لحظه تنظیم این گزارش، حدود ۱۷۰ هزار نفر، کارگاه های ارزشمند را، مشاهده و بهره مند شده اند.
📌 از جناب آقای محمدی شربیانی، میزبان ناهار دوستان موسس و مدیر غیردولتی
❤️ امروز موقع صرف صبحانه، ارزیابی دکتر سرکارآرانی را از کارگاه ها و فراگیران آن در این دو روز در تبریز پرسیدم، فرمودند: تبریز، نَفَس ایران
************************************************************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد